Flygplan

I Hässleholms Flygklubb flyger vi Ultralätt klass B (förkortas UL-B). Klubben äger en Eurostar SL tillverkad av tjeckiska Evektor. Modellen Eurostar är en beprövad konstruktion som ger bra värde för pengarna.

Hangar

I vår hangar finns även ett antal privatägda maskiner. Hangaren är en kallhangar med ström, och i anslutning finns en uppvärmd bygglokal. Om du är intresserad av att hyra hangarplats på ESFA, kontakta oss för mer information.

SE-VSA, Eurostar SL

VSA är klubbens eget flygplan, som används både för skolning och för medlemsflygning. En utmärkt resemaskin med låg bränsleförbrukning, bra komfort och all utrustning som kan behövas.

Utrustning: Rotax 912ULS / Woodcomp Propuls 174 / Radio Trig TY96 8.33 kHz / Transponder Garmin GTX328 Mode S / Dynon D100 EFIS / Garmin GPSmap 296 / Räddningsskärm